T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUŞ / KORKUT - Korkut Çok Programlı Anadolu Lisesi

Bilişim Teknolojileri Alanı

Tanımı: 
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan nitelikli kişidir. 

Görevleri:
- İş organizasyonu yapmak,
- Analiz yapmak,
- İhtiyaçları değerlendirmek,
- Algoritma yapmak,
- Web sitesinin görsel tasarımını yapmak,
- Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek,
- Mesleki gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

Meslek Elemanında Aranan Özellikler: 
Web programcısı olmak isteyenlerin;
- Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip,
- Yabancı dil bilen, Ekip içinde çalışabilen, 
- Sistemli düşünebilen,
- Matematikle ilgili konularda başarılı,
- Kendini yenileyebilen,
- Araştırmacı,
- Sabırlı ve dikkatli,
- Bir konunun çözümlenmesi için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

Çalışma Ortamı ve Koşulları: 
Web programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

Meslekteki hastalık riskleri; bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir.

Bilgisayarda çalışanların başlıca şikâyetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluğa bağlı rahatsızlıklar meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıkları oluşturur. 

İş Bulma Koşulları: 
Web programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

Eğitim ve Kariyer İmkanları: 
Web programcısının meslek eğitimi; meslek liselerinin Bilişim Teknolojileri Alanı Web Programcılığı dalı sertifika programında verilmektedir.
Bu alan mezunları; meslek yüksekokullarının bilgi yönetimi (uzaktan eğitim veya açık öğretim), bilgisayar teknolojisi ve programlama (örgün veya uzaktan eğitim), bilişim yönetim, e-ticaret ve masaüstü yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY-1 puan türünde bilgi teknolojileri, bilgisayar öğretmenliği, bilgisayar sistemleri öğretmenliği, bilgisayar ve kontrol öğretmenliği, bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği,  bilişim sistemleri ve teknolojileri, elektronik-bilgisayar öğretmenliği, kontrol öğretmenliği bölümlerine ve EA-1 puan türünde yönetim bilişim sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde,  yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

Okulumuzda Bilişim Teknolojileri alanı Web Programcılığı Dalında Verilen Dersler Şunlardır:
11. Sınıfta:

1- Web Tasarımı ve Programlama(Haftada 8 saat):
Tasarımda dikkat edilecek temel ilkeler,  HTML dili komutlarını kullanma,  web tasarım editörünü ve stil şablonlarını kullanarak web sayfası tasarımı yapma, betik dilini kullanma ve etkileşimli web uygulamaları için programlar hazırlama ile ilgili konularda gerekli bilgilerin verildiği derstir. Bu derste öğrenciye; HTML dili komutları ve/veya web tasarım editörü yardımıyla web sayfaları oluşturma, programlama kodlarını kullanarak etkileşimli  web uygulamaları yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
2- Grafik ve Animasyon(Haftada 6 saat):
Görüntü işleme ve animasyon düzenleme yazılımları ile ilgili konularda gerekli bilgilerin verildiği derstir. Bu derste öğrenciye; resim ve animasyon düzenleme yazılımları ile web sayfaları için resim ve animasyonlar hazırlayabilme ve eylem kodları ile gelişmiş animasyonlar oluşturma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

3- Veritabanı Organizasyonu(Haftada 2 saat):
Web ortamları için veri tabanı kullanımı ile ilgili konularda gerekli bilgilerin verildiği  derstir. Bu derste öğrenciye; veri tabanı tasarlama ve oluşturma,  veri tabanı içinde sorgulama yapma,  veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

4- Ağ Sistemleri ve Yönlendirme (Haftada 4 saat)

Ağ sistemleri ve ağ sistemlerinin güvenliği hakkında gerekli bilgilerin verildiği derstir. Bu derste öğrenciye ağ sistemlerinde kullanılan cihazlar, ağ sistemlerinin alt yapıları ve ağ sistmlerinin güvenliğinin sağlanması hususlarında yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

 12. Sınıfta:

1- İşletmelerde Beceri Eğitimi(Haftada 24 saat):
Her okul, işletmelerde beceri eğitimi dersinin içeriğini, ağırlıklı olarak dala ait modüller olmak üzere bölgesel özellikler dikkate alınarak sektörün beklentilerini yansıtacak modüllerden sektör temsilcileri, okuldaki koordinatör öğretmenler ve alan öğretmenlerinin kararı ile oluşturur. Ancak bölgesel özellikler ve sektör beklentilerini yansıtacak modüllere ihtiyaç duyulması hâlinde yeni modül içerikleri hazırlanabilir. Hazırlanan yeni modül, İl İstihdam ve Meslek Eğitim Kurulu onayı ile uygulamaya konulur ve bir örneği okulun bağlı bulunduğu ilgili öğretim dairesine gönderilir. İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersi Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği'nin ilgili hükümlerine göre yapılır. İşletmelerde beceri eğitimi yapılmayan okul türlerinde öğrenciler, ilgili mevzuat doğrultusunda staj yaparlar.
2- Seçmeli İnternet Programcılığı ( Haftada 2 saat):
Açık kaynak kodlu internet programlama dilleri, kodları kullanılarak yapılan programlama ile ilgili konularda gerekli bilgilerin verildiği derstir. Bu derste öğrenciye; açık kaynak kodlu programlama dilini kullanarak internet programları yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

22-12-201922-12-201922-12-201910-01-202010-01-202010-01-202010-01-202010-01-202010-01-202010-01-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.03.2015 - Güncelleme: 10.01.2020 01:10 - Görüntülenme: 1754
  Beğen | 0  kişi beğendi